Held op Sokken met tweede editie Alzheimer SOCKS
Datum: 21 september 2017Vervolg op succesvolle campagne met toevoeging van kindermaten en speciale uitgave Borre-boekje
Vandaag, op Wereld Alzheimer Dag, start de tweede editie van Alzheimer SOCKS; een initiatief om de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie bespreekbaar te maken en te investeren in een oplossing. De succesvolle campagne uit 2015, waarbij Nederland massaal foto’s deelde van het dragen van twee verschillende sokken, krijgt een vervolg. De nieuwe collectie is ontworpen door het designduo Spijkers en Spijkers. Jong en oud kan dit jaar een Held op Sokken zijn met de toevoeging van kindermaten én een speciaal Borre-boekje ‘De sokken van Oma’.
Nederlandse topontwerpers
De eerste editie van Alzheimer SOCKS werd ontworpen door Mart Visser en de erven van Frans Molenaar, die zelf aan de ziekte van Alzheimer leed. Dit jaar heeft het Nederlandse modeduo Spijkers en Spijkers de sokken ontworpen. De ontwerpsters hebben zich laten inspireren door hun eigen ervaringen als eeneiige tweeling en de verwarring die zij als gelijkende zussen oproepen.
Kindermaten en De sokken van Oma
Dit jaar focust de campagne zich ook op het bespreekbaar maken van de ziekte van Alzheimer bij kinderen. Speciaal daarvoor zijn de Alzheimer SOCKS beschikbaar in kindermaten en is er een speciale uitgave van Borre. De speciale editie van dit Borre-boekje heet ‘De sokken van Oma’. Borre-boekjes spelen een rol in de leesontwikkeling van een kind. De sokken van Oma gaat over oma die vergeetachtig wordt en in alle verwarring twee verschillende sokken aandoet.
Held op Sokken
De campagneslogan voor de tweede editie Alzheimer SOCKS is ‘Word ook een Held op Sokken!’ Een held zijn was namelijk nog nooit zo makkelijk. Wie de Alzheimer SOCKS koopt, steunt direct onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie. Word ook een Held op Sokken en deel jouw foto’s met #HeldOpSokken. De Alzheimer SOCKS met het design van Spijkers en Spijkers zijn vanaf 21 september onder andere verkrijgbaar bij meerdere Jumbo-winkels, Jeans Centre en online via www.alzheimersocks.nl voor €6,99 per paar.
Alzheimer SOCKS
Alzheimer SOCKS zijn twee verschillende sokken. Dit verschillende paar sokken staat symbool voor de verwarring waarmee mensen met dementie en hun naasten dagelijks geconfronteerd worden. De winst uit de verkoop wordt volledig gedoneerd aan Alzheimer Nederland en komt ten goede aan wetenschappelijk onderzoek naar een oplossing voor dementie aan het VUmc Alzheimercentrum.
In 2015 werd #AlzheimerSOCKS op Wereld Alzheimerdag trending topic. Talloze betrokken Nederlanders waaronder BN’ers, politici en sporters, vroegen die dag aandacht voor de campagne door de SOCKS te dragen en dit te plaatsen op social media. Ook dit jaar willen de initiatiefnemers van Alzheimer SOCKS op 21 september, Wereld Alzheimer Dag, het onderwerp voor iedereen bespreekbaar maken. Word ook een Held op Sokken en steun onderzoek naar Alzheimer!
Campagnefilm Held op Sokken